tisdag 5 januari 2010

Finns det några träd i skogen som kan falla så att man hör det?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja?

m sa...

Ha ha! Ja eller hur!

Limpan sa...

Absolut!

carlsson sa...

Jag läste det här inlägget igår och kunde inte sova i natt. Formuleringen/meningen är bedrövlig. Förlåt att jag skriver det. Men menar du inte: Om ett träd faller i skogen och ingen hör det blir det då något ljud?

Den stora frågan är bara vem har skrivit det här? Skulle nog gissa på Ragge. Han har svårt att få till det ibland. Det kan också vara Thomas. Han är väldigt stressad. Då blir det lätt fel.

Anonym sa...

jag skriver inte sån här skit

jr

Anonym sa...

Detta är en modifikation av uttrycket 'om ett träd faller i skogen när ingen hör - låter det då?'. Som filosofiskt huvudbry kan spörsmålet tvivelsutan anses intressant (även om upphovsmannen onekligen förefaller något egocentrerad) och säkerligen vidare belysas av allas vår Viktor Johansson om ett litet antal månader. För egen del finner jag emellertid en annan fråga mer angelägen; varför i helvete hörs vi inte mer än vi gör, vi som tycker att något är skevt och behöver rätas ut? Alltså, finns det några träd i skogen som kan falla så att man hör det? Kamrater – endast motvilligt tar jag er dyrbara tid i anspråk och härmed ändar jag sålunda min kontemplation. Gut für alle/ Marie.

Anonym sa...

va?? you lost me at hello

jr